diriku peribadi

...kisah aku dalam melayani aksi kehidupan...

Nov 5, 2009

aku budak bodoh 3

aku bercakap,
terus bercakap,
membebel dan membebel,
kesudahannya hanya itu.

siapa yang mahu mendengar aku bercakap,
suaraku tak merdu,
bahasaku longgar,
ayatku celaru.

dari bercakap,
lebih baik aku buat,
buat, buat,
dan senyap,
biar tak siapa tahu.

oh Tuhan,
segala-gala yang ada,
adalah milikMu belaka,
tiada satu yang menjadi hak diriku,
walau sekelumit hama.

oh Tuhan,
berikanlah aku apa yang selayaknya untuk aku,
janganlah Kau palingkan aku dari landasanMu,
hindarkan aku dari kekusutan dunia,
pelihara aku dari segala nikmat melakukan dosa.

oh Tuhan,
tetapkanlah hatiku,
dalam apa jua kepercayaanku,
dalam apa jua bidangku,
dalam apa jua yang tersemat di rasa cintaku,
kepadaMu,
kepada ketiga-tiga,
kepada mereka dan mereka,
kepada siapa jua yang aku cinta.


gambar sekadar hiasan