diriku peribadi

...kisah aku dalam melayani aksi kehidupan...

Aug 26, 2009

aku pun ada perasaan

mana ada yang sempurna. kita kan hanya manusia. manusia itu kan bodoh dan pelupa.

mana boleh dikata. kita kan sesama manusia. kita bukan punya apa. sama sahaja.

bukannya boleh dihitung. kita siapa untuk menetukan? kita siapa untuk menjatuhkan hukum?

buat apa dicanang-canang. bukannya untung. malah rugi berganda.

kita kan manusia. sama sahaja. hari ini hari engkau. hari esok hari aku.

aku peduli apa. aku bukan hamba engkau. engkau pun macam aku juga. sedarlah.

engkau dan aku tak punya apa. langsung tak ada apa. sedikit tak ada.

jangan selalu fikirkan perasaan sendiri. kalau kau tak pernah fikirkan perasaan orang lain.

aku penat menelan pahit. sekali-sekala biarlah aku menjamah manis.

aku pun nak hidup senang macam engkau. hidup selesa macam engkau.

engkau tengok aku senyum. aku ketawa. engkau tak pernah nampak aku menangis.

aku lagi banyak menangis dari ketawa. kau tak tahu, bukan? memanglah.

tak mungkin aku menangis di depan engkau. engkau kan selalu ketawa.

aku tak pernah rasa apa kau rasa. sebab itu aku diam. tapi kadang-kadang aku bising.

bila aku bising, kau menengking. aku bising sebab aku tak nak kau jadi macam aku.

selalu buat salah. bila ditegur, marah-marah. sedikit tak kisah perasaan orang. aku dulu begitu.

kau pun tak pernah rasa apa aku rasa. kau tak pernah tahu apa yang aku lalu.

kalau kau tahu, kau tak bising-bising padaku. tapi, kau tak tahu. kau tak pernah ambil tahu.

4 reaksi:

yunyung said...

tegurla sya kalau sya ada buat salah..

anis88 said...

saye juge~

anak melayu said...

hahaha...kalau korang ade wat salah,sy sound direct je

yunyung~ said...

woh! tetibe chuak nak buat salah ngan kord.. huhu