diriku peribadi

...kisah aku dalam melayani aksi kehidupan...

Apr 16, 2010

Kisah Puteri



ini kisah syairnya aku
aku berkhayal dalam lagu
lagu indah melodi syahdu
syahdu diulit dalam mimpiku

suatu malam aku bermimpi
mimpi indah awan pelangi
pelangi tujuh warna berseri
seri ceria menghibur hati

unggas menyanyi kicauan burung
burung terbang melayang-layang
layangnya rendah hatinya girang
girang berseri hatinya sayang

aku berjalan menyusur taman
taman penuh bunga-bungaan
bungaan cantik menjadi idaman
idaman hati puteri impian

cantik puteri sungguh jelita
jelita rupa, laku, dan kata
kata dipelihara, laku dijaga
dijaga budaya berlandas agama

aku melihat berdirinya puteri
puteri menyanyi merdu sekali
sekali dialun lagu berseni
berseni madah lahir di hati

sekali ku tersedar dari lena
lena terjaga hilanglah semua
semua dilihat kini tiada
tiada di mata, hanya di jiwa

kisah puteri hanya di mimpi
mimpi indah kurnia Ilahi
Ilahi merancang juga memberi
memberi bala juga rezeki

namun aku masih percaya
percaya puteri masih ada
ada jodohnya adalah ia
ia muncul sesampainya masa

ingatlah kita insan yang hina
hina dan lemah di sisi Pencipta
Pencipta berkuasa atas segala
segala di langit juga dunia



hidupnya kita dalam khayalan hanya memberi satu harapan. harapan itu kemudian menjadi satu lagi harapan dan kemudian menjadi satu lagi harapan. maka tinggallah ia sekadar harapan. hadapilah kenyataan kerana kenyataanlah yang akan menghurai segala teka-teki dalam kehidupan. persoalannya cuma bila.

4 reaksi:

asparagus malaysia said...

syahdu siot.... terbaek la abg kord.. berdesup menusuk kalbu...

Fazira Albaijure said...

(^-^)

Muhammad Khairi Bin Roslim said...

hee.aku fhm kord.ko mmg terbaekk :D

anak melayu said...

mr. asparagus: apa yg syahdunya?

ms. queserasera: uuu..k sara bc blog sy...bangganyer..hehe..

mr. khairi: uyyoo..aku pon x fhm..