diriku peribadi

...kisah aku dalam melayani aksi kehidupan...

banyak betul masalah sekarang ni. masalah besar, masalah kecil dan bukan masalah yang dah pun jadi masalah. aku pun tak tahu macam mana gayanya aku nak selesaikan masalah-masalah ni. ada yang boleh aku selesaikan. tapi tiada kesempatan. ada yang berpuluh kali ku cuba, namun tak selesai-selesai, ada pula yang membuat aku menekap muka ke bantal, cuba menghilangkan ingatan aku terhadap masalah tersebut.

aku masih manusia biasa. punya dua tangan, dua kaki, satu akal. mana mampu aku menoleh ke kanan ketika ku menoleh ke kiri. mana mampu aku ketawa dalam aku menangis. aku masih manusia biasa.

tutup cerita keresahan. keluh-kesah ku di atas hanyalah permainan sandiwara nafsuku yang mahu 24 jam dibelai keenakan duniawi. cerita ku tadi hanyalah sekadar mahu meraih simpati kamu agar rela melepaskan aku dari tanggungjawab.

dalam diam aku membaca satu tulisan. tulisannya pendek. tapi maknanya dalam dan jauh. tulisan itu aku baca setiap hari. dan aku menanti-nanti tulisan yang lain. bila aku baca, aku terasa seperti tulisan itu untuk aku. lalu membuatku baca berulang-ulang.

sekali pabila kita memegang suatu pendirian, peganglah dengan hati. pabila terasa keyakinan mula tergugat dek bisikan halus, kuatkan pegangan, teruskan langkah, mara dan terus mara berbekalkan kepercayaan dan pendirian.

6 reaksi:

eVy-D-YaNa said...

apa kaitan dgn warna-warna tu? huhu~

Anonymous said...

diharap dapat terus berpegang pada jalan yg telah dibuka didepan mata..

anak melayu said...

diyana-kaitan dgn perkara yg ada terkandung segala warna.setiap warna ada makna yg berbeda.dan perkara itu terkandung tulisan yang terdapat dalam kebanyakan warna....hehehe

airland-Insya Allah.semoga dibarkati

anak melayu said...
This comment has been removed by the author.
Kencana21 said...

wah...da baru lay out..haha

kiera-fishies said...

layout baru..

cam yang abg nash punya jerp~

=p