diriku peribadi

...kisah aku dalam melayani aksi kehidupan...

Jun 21, 2009

mereka dan basikal


gambar di atas terlintas di hadapan pandangan saya sewaktu sedang leka melihat-lihat gambar2 lama. entah kenapa, saya sangat suka gambar ini. sebenarnya, amat jarang untuk saya menyukai gambar yang tidak ada saya di dalamnya. tetapi saya begitu tertarik untuk lama merenung gambar ini.

dua orang dalam gambar tersebut memang saya kenali. mereka antara individu2 penting yang pernah hadir dalam hidup saya. mereka berdua sangat baik bersama. yang lelaki lebih tua daripada yang perempuan.

apa yang saya suka mengenai gambar ini? ia adalah ekspresi kedua-dua mereka dalam gambar. lihat betul2. mereka sangat gembira dan bahagia. seperti seorang adik yang membonceng basikal abangnya, si adik di belakang begitu riang. manakala si abang begitu riang melihat adiknya riang. mereka seperti adik beradik sebenar. oh, saya teringat zaman kanak-kanak saya.

4 reaksi:

yunyung said...

kord!!!!! ahahahahahahaha~~

sya tgk jek gambar neh taleh brenti gelak.. adeh.. haha .. pecah perut!!~ hahahah... sya pun tade simpan gambar neh.. hee.. dari mane ek ni? mahuu~~

* saat abg ashkam berusaha menungang basikal itu sgt bekerja keras kerana orang yg dibonceng itu tersgtla beratnya.. hehu.. :P
klaka betul tym tuh.. ya betul, bahagia dan gembira~~ hik3 :P

Ashraf.K said...

haha oiiiii....nampak sgt aku struggle nak bawak Efa.

Takpe2 nnt aku balas balik kat ko kord....hahaha

eVy-D-YaNa said...

so sweet~ :)

anak melayu said...

k.efa-huhu.nti sy emel

a.ashkam-struggle ek?berat mata memandang,berat lg bahu memikul,berat lg beban yg dipikul.hehe

diyana-kan3??sweet kan?