diriku peribadi

...kisah aku dalam melayani aksi kehidupan...

Feb 6, 2010

2010 = 22

entri pertama untuk tahun 2010....

sudah agak lama rasanya blog ini tidak disentuh. jika nak dikatakan saya terlalu sibuk, tidak juga. Tun Dr Mahathir pun update blog beliau setiap hari. mungkin kerana tiada bahan nak dibincangkan, maka saya lebih rela membiarkan blog ini bersawang dari dipenuhi dengan entri entah apa-apa.

memasuki tahun 2010 ini memberi suatu yang signifikan kepada saya. harapnya inilah tahun dan semester terakhir saya bergelar sebagai pelajar professional. saya juga ingin merasai nikmat sebagai seorang yang berkerjaya. punya kerja tetap, punya kereta sendiri, punya rumah sendiri, dan punya keluarga sendiri.

tentang kawan-kawan, banyak cerita positif yang saya dengari dari mereka. harap saya juga begitu nanti. biasalah, manusia mana yang mahu dilanda perkara negatif.

tentang saya, masih begini. saya cuma mahu menghabiskan semester yang akhir ini dengan tenang. saya mahu cepat dapat kerja. kalau boleh, bergaji besar. sebab saya nak kumpul duit banyak-banyak. saya nak kurangkan beban ibu bapa saya, saya nak beli harta, dan saya nak kahwin. saya tahu saya perlukan wang ringgit yang banyak untuk itu semua. di mana ada kemahuan, di situ ada jalan.

perenggan di atas kedengaran seperti agak cliche. tapi orang kata itulah realiti kehidupan seorang graduan. dan saya rasa saya juga akan melalui perkara yang serupa. cuma mungkin melalui jalan yang sedikit berbeza.

dan saya harap segala apa yang ada di hati saya akan kekal di sini selamanya.

2 reaksi:

yunyung said...

semoga dipermudahkan hidup selepas ini~ :)

eVy-D-YaNa said...

:)