diriku peribadi

...kisah aku dalam melayani aksi kehidupan...

Aug 20, 2008

ya dan tidak

pernah dulu, aku katakan tidak.tapi sekarang ku katakan ya.dan masa depan, aku sendiri tidak pasti.bukan kerja aku.

kalau diikutkan rasa, memang ku ingin katakan ya sepanjang masa.sampai ku tak mampu berkata apa2.tapi itu bukan kerja aku. ya dan tidak itu bukan aku yang tetap dan tentukan. malah ya dan tidak yang pernah aku katakan itu bukan aku yang katakan. memang aku yang katakan, tapi sebenarnya bukan aku.

menipulah aku kalau masa depan ku katakan ya, walaupun ingin ku katakan ya.manalah tahu kalau tiba2 ia menjadi tidak.bukan kerja aku. pada akhirnya, apakah kerja ku yang sebenar?

aku tak mampu bekerja.aku tak mampu berkata.malah aku tak mampu berbuat apa2.aku tiada siapa dan tiada apa.siapalah aku?

aku hanya mampu meminta.sedangkan aku meminta pun bukan aku yang minta.tak mampu aku untuk meminta.tapi ku hanya meminta agar ku mampu terus meminta.





p/s : harap penulisan ini tidak disalah tafsirkan.penulis tidak akan bertanggungjawab atas tafsiran peribadi pembaca.

1 reaksi:

eVy-D-YaNa said...

huhu....mmg penafsiran yg sgt tersirat...konfius2 dh...huhu~ =)