diriku peribadi

...kisah aku dalam melayani aksi kehidupan...

Ya, sudah lama aku tak menulis. Banyak idea ingin dilontarkan, namun idea-idea itu tak bisa dipindahkan ke dalam entri baru. Cerita Antara Cinta dan Kasih pun dah lama tertangguh rasanya. Episod seterusnya masih berada di dalam draft. Baru hanya siap satu perenggan. Mungkin kerana karenah internet di UTP yang agak menjengkelkan baru-baru ini sebagai faktor utama. Selebihnya mungkin faktor sendiri seperti malas dan sebagainya. Baiklah, ada satu cerita ingin aku sampaikan.

Tak lama lagi, akan pergilah aku dari bumi UTP ini. Aku akan mula meninggalkan sistem pendidikan negara buat yang pertama kalinya dalam hidupku. Mungkin selepas ini aku akan terlibat semula dalam system yang penuh pancaroba ini. Tapi aku fikir buat masa sekarang biarlah aku berjauhan sebentar dengannya. Aku menamatkan pelajaran aku tidaklah dengan gred yang cemerlang. Malah hanya menghampiri sederhana. Itulah antara perkara silap pernah aku lakukan dalam hidup aku. Memandang enteng terhadap sistem pendidikan duniawi. Hidup dibelenggu rasa malas dan sikap ambil mudah.

Kawan-kawan sebaya kebanyakannya sudah tiada lagi di sini. Sama ada awal atau pun saing-saing sekali dengan aku dalam menjayakan misi kami di sini. Baru siang tadi, teman sepermainan paling rapat denganku bergerak pulang ke kampung halamannya di Perlis. Hanya Tuhan mengerti bagaimana perasaan melihat seorang sahabat semakin menjauh dari pandangan mata. Namun, aku sangat yakin pandangan hati itu lebih bererti. Ramai sudah bertanya bila aku akan balik semula ke kampong. Dan memang itu yang sedang aku fikirkan sekarang. Bila dan bagaimana mahu balik.

Terlalu banyak cerita dan peristiwa yang layak untuk dikongsikan di sini. Namun kalau diceritakan satu persatu, tak akan habislah aku menulis tujuh malam seminggu. Biar aku cerita mengikut cara dan kapasiti aku. Kalau diikutkan cara aku, memang berjanggutlah kalian menunggu. Aku masih tiada usaha membuahkan penulisan menarik malam ini. Untuk permulaan, cukup kalau aku katakan aku amat menghargai setiap detik aku berada di sini. Detik bersama teman-teman sebaya, teman-teman tidak sebaya, dan teman aku setiap masa. Kalau pun tidak sisi, dia tetap di hati.

3 reaksi:

Syafiq Afandi said...

abng kord tacing... hehehhe
tp kami akn merindui abng kord.. huhu
T_T

eVy-D-YaNa said...

tu la setelah sekian lama tak menulis, rasa tacing lak entry ni..huhu~

sdey jgk la korg nak tggalkan utp dah..huhu~

sdey ja a.kord tulis psl teman sepermainan nak balik perlis dah tu..huhu~

tp takpa la, bak kata a.kord..kalo tak di sisi, tetap ada dalam hati..

take care a.kord~ :)

anak melayu said...

@syafiq-aku tacing??mane ade!

@diyana-take care 2 :) (kalo nak komen pompuan kena letak smiley...laki xyah...hahahaha)